RANAM n° 55/2022

Pronunciation Matters: Current Perspectives on Teaching and Learning L2 Phonology

The 10 articles in this issue approach teaching and learning phonology through different pedagogical projects in the fields of articulatory phonetics, sociophonetic variation or embodied cognition.

Monika Pukli – Preface

Barbara Kühnert & Claire Pillot-Loiseau – Teaching Pronunciation with Direct Visual Articulatory Feedback: Pedagogical Considerations for the Use of Ultrasound in the Classroom

Dan Frost— Doing Pronunciation Online: An Embodied and Cognitive Approach, Which Puts Prosody First

Thomas Jauriberry – Teaching English Sociophonetics through a Tutored Project

Mahdi Amazouz & Franck Zumstein – Using Learner Corpora in Serious Game Design for English Phonology and Pronunciation Teaching

Amanda Dalola – Une image vaut mille prononciations: Using Twitter to Support the Acquisition of Hard-to-Pronounce Words in L2 French

Julie Rouaud, Nathalie Huet & Anne Przewozny-Desriaux – Assessing Spoken English Performance and Self-Efficacy Beliefs in the Classroom: Some Considerations on the Value of an Interdisciplinary Embodied Methodology for French Learners of English

Kizzi Edensor-Costille – The Impact of Day-to-Day Use of Multimedia by L2 Learners of English on the Comprehension of Regional Varieties

Hyeseung Jeong, Stephanie Lindemann & Julia Forsberg – English Phonology in a Globalized World: Challenging Native Speakerism through Listener Training in Universities in Sweden and the US

Tim Kochem & John Levis – Evolving Teaching Practices of Pre-Service Language Teachers in L2 Pronunciation: A Case Study

Susan Moore Mauroux – English Pronunciation and the Spelling-Sound Code: What Priorities for Teachers of EFL?

Book Reviews / Recensions

Abstracts / Résumés

 

Première édition
Langue : anglais
Dimensions (Lxl) : 24 x 16 cm
CLIL : 3147 - Linguistique, Sciences du langage

19,00  TTC

Sous la direction de : Pukli Monika
Date de parution : 20/07/2022
EAN : 9791034401161

Voir également

La Réforme anglaise au féminin

La Réforme anglaise au féminin

Katherine Parr, Elizabeth Tyrwhit et Anne Askew
L’ouvrage étudie l’engagement de trois femmes dont la notoriété a joué un rôle essentiel dans l’histoire de la Réforme protestante en Angleterre : Katherine Parr (c. 1512-1548), Anne Askew (1521-1546) et Elizabeth Tyrwhit (c. 1519-1578).
SCOLIA n° 37/2023

SCOLIA n° 37/2023

Continuum linguistique et diachronie du français
Carlier Anne et Combettes Bernard
Les différentes contributions de ce dossier représentent la diversité des domaines dans lesquels la notion de continuum peut trouver sa pertinence : morphosyntaxe, mais également sémantique ou encore phonétique et phonologie.
RANAM n° 57/2023

RANAM n° 57/2023

Territory | Territoire(s)
Chardin Jean-Jacques, Cressman Gwendolyne, et Moghaddassi Fanny
Ce volume de RANAM s’intéresse aux façons dont le territoire est imaginé et pensé, tant dans le discours institutionnel, la littérature, le théâtre, le documentaire, la cartographie que l’urbanisme.
Ordering Knowledge

Ordering Knowledge

Disciplinarity and the Shaping of European Modernity
This collection of essays offers a historical backdrop to the current crisis of expertise by focusing on the analogous debates accompanying the first emergence of the disciplinary organisation of knowledge in the seventeenth and eighteenth centuries.

Inscrivez-vous
pour être tenu informé de notre actualité et de nos parutions

Nous ne spammons pas !
Consultez notre politique de confidentialité
pour plus d’informations.