RANAM n° 55/2022

Pronunciation Matters: Current Perspectives on Teaching and Learning L2 Phonology

The 10 articles in this issue approach teaching and learning phonology through different pedagogical projects in the fields of articulatory phonetics, sociophonetic variation or embodied cognition.

Monika Pukli – Preface

Barbara Kühnert & Claire Pillot-Loiseau – Teaching Pronunciation with Direct Visual Articulatory Feedback: Pedagogical Considerations for the Use of Ultrasound in the Classroom

Dan Frost— Doing Pronunciation Online: An Embodied and Cognitive Approach, Which Puts Prosody First

Thomas Jauriberry – Teaching English Sociophonetics through a Tutored Project

Mahdi Amazouz & Franck Zumstein – Using Learner Corpora in Serious Game Design for English Phonology and Pronunciation Teaching

Amanda Dalola – Une image vaut mille prononciations: Using Twitter to Support the Acquisition of Hard-to-Pronounce Words in L2 French

Julie Rouaud, Nathalie Huet & Anne Przewozny-Desriaux – Assessing Spoken English Performance and Self-Efficacy Beliefs in the Classroom: Some Considerations on the Value of an Interdisciplinary Embodied Methodology for French Learners of English

Kizzi Edensor-Costille – The Impact of Day-to-Day Use of Multimedia by L2 Learners of English on the Comprehension of Regional Varieties

Hyeseung Jeong, Stephanie Lindemann & Julia Forsberg – English Phonology in a Globalized World: Challenging Native Speakerism through Listener Training in Universities in Sweden and the US

Tim Kochem & John Levis – Evolving Teaching Practices of Pre-Service Language Teachers in L2 Pronunciation: A Case Study

Susan Moore Mauroux – English Pronunciation and the Spelling-Sound Code: What Priorities for Teachers of EFL?

Book Reviews / Recensions

Abstracts / Résumés

 

Première édition
Langue : anglais
Dimensions (Lxl) : 240 x 160 mm
CLIL : 3147 - Linguistique, Sciences du langage

19,00  TTC

Sous la direction de : Pukli Monika
Date de parution : 20/07/2022
EAN : 9791034401161

Voir également

Louis Grodecki et Robert Branner

Louis Grodecki et Robert Branner

Une pratique épistolaire de l’histoire de l’art médiéval au XXe siècle
Une édition critique de la correspondance épistolaire entre les célèbres historiens de l’art médiéval, le Français Louis Grodecki et l’Américain Robert Branner, théâtre d’une célèbre dispute scientifique sur les monuments gothiques d’Île-de-France.
Ranam n°59/2025

Ranam n°59/2025

The Porosity of Medieval Insular Romance
Dickson Morgan et Moghaddassi Fanny
Un focus littéraire et philosophique sur les romans médiévaux anglais, des récits populaires dans lesquels se lisent et s'analysent les transformations du Moyen Âge : celle des corps, des techniques, de la conception de soi et du pouvoir politique.
Scolia n°39/2025

Scolia n°39/2025

« Paroles d’Experts » : École Rhénane des Sciences du langage (ErSciLang 2023-2024)
Theissen Anne, Cha Jinwoo, Belem Yirméyan Rémi, et Kananovich Anastasia
Six leçons par de grands spécialistes de la linguistique qui intéresseront toutes les personnes curieuses du fonctionnement du langage.
ReCHERches n°34/2025

ReCHERches n°34/2025

ARTLINGO : enseigner les langues par les arts
Delage-Toriel Lara, Gîrleanu-Guichard Ana-Maria, et Nabet-Egger Carole
Comment faire évoluer l'enseignement des langues étrangères à l'université ? Comment redynamiser le désir d’apprendre chez les étudiants ? Regards croisés et internationaux d'historiens, d'artistes et de spécialistes des civilisations étrangères.

Inscrivez-vous
pour être tenu informé de notre actualité et de nos parutions

Nous ne spammons pas !
Consultez notre politique de confidentialité
pour plus d’informations.